Våra värmare

En flygplansvärmare är nyckeln till att upprätthålla en varm och behaglig miljö i flygplanet. Värmaren placeras utomhus och ansluts till flygplanskroppen och sprider sedan värmen genom flygplanets ventilationssystem.

På Nordic Heater erbjuder vi våra kunder ett antal olika modeller, alla installerade med vår egen patenterade fläkt. Tack vare fläkten sprids värmen i planet effektivare, vilket gör att vår produkt sticker ut från konkurrenterna.

Elektrisk, diesel eller batteri?

Är du inte säker på vilken typ av värmare ditt flygplan behöver? Inga problem! Med mer än 25 år i branschens framkant kan våra erfarna och kompetenta medarbetare ge rekommendationer om vad som är bäst för just ditt flygplan.

Några riktlinjer du kan följa är att våra kraftfulla elektriska värmare på upp till 75 kW har kapacitet att värma flygplan med upp till 200 sittplatser. För flygplan som behöver ytterligare uppvärmning krävs diesel. Förutom att höja värmen i flygplan fungerar värmarna också utmärkt i större industrilokaler och utrymmen för byggnadsindustrin.

Världens första batteridrivna flygplansvärmare

Förutom att vi är marknadsledande inom tillverkning av flygplansvärmare är vi också det första företaget i världen som lanserar en batteridriven flygplansvärmare.

Den batteridrivna värmaren, även kallad B90, har en batteritid på cirka 12 timmar och en värmeeffekt på 90 kW.

E42

Värmeeffekt

42 kW /
140 000 BTU

Temperatur

10°C – 80°C /
50°F – 176°F

Fläkttryck

3,2 kPa /
0,46 PSI

Fläktflöde

4 800 m³/h /
2 858 CFM

Vår minsta men mycket effektiva värmare. Lätt att använda. För flygplan med mindre till medelstora kroppar med upp till 200 platser. Värmaren drivs endast med elektricitet.

E75

Värmeeffekt

72 kW /
260 000 BTU

Temperatur

10°C – 80°C /
50°F – 176°F

Fläkttryck

3,2 kPa /
0,46 PSI

Fläktflöde

4 800 m³/h /
2 825 CFM

Vår största eldrivna värmare. För flygplan med mindre till medelstora kroppar med upp till 200 platser. Trehjulig släpvagn med 8 tums punkteringssäkra hjul.Chassi, tak och luckor är tillverkade av rostfritt stål.Ny, högeffektiv värmefläkt. Ren, öppen design som möjliggör servicevänlig åtkomst till alla komponenter. 7,5 m / 25 fot lång PVC-belagd, 203 mm / 8 tum…

B90

Värmeeffekt

90 kW /
300 000 BTU

Temperatur

10°C – 90°C /
50°F – 194°F

Fläkttryck

3,5 kPa /
0,51 PSI

Fläktflöde

3 800 m³/h /
2 337 CFM

Världens första batteridrivna flygplansvärmare. Värmaren, även kallad B90, har en batteritid på cirka 12 timmar och en värmeeffekt på 90 kW. Patentsökt fläkt med elektriskt driven motor på 2,5 kW (Boost-funktion). Batteripaket 48V/500 Ah. Nominell drifttid på 12 timmar på en laddning.Intern laddare med CEE 16A/400V-anslutning. Full laddningstid cirka 2,5 timmar.Brännare Bentone BF1 RME 90kW…

D120 Hybrid

Värmeeffekt

120 kW /
400 000 BTU

Temperatur

10°C – 115°C /
50°F – 239°F

Fläkttryck

3,5 kPa /
0,51 PSI

Fläktflöde

6 000 m³/h /
3 531 CFM

Vår hybridvärmare kan köra fläkten i hybridläge genom att ansluta fläkten till 16 ampere cees. Kan användas för uppvärmning av hytten och för avisning av motorn. Lämplig för flygplan med 300 platser. 13 tums pneumatiska, förstärkta däck. Luckorna stöds av gasflaskor. Chassi, ram, tak och luckor av rostfritt stål. Ny och högeffektiv värmefläkt för att…

D200R

Värmeeffekt

200 kW /
667 000 BTU

Temperatur

10°C – 115°C /
50°F – 239°F

Fläkttryck

8,0 kPa /
1,16 PSI

Fläktflöde

9 500 m³/h /
5 592 CFM

Den största och mest kraftfulla värmaren vi kan erbjuda. Med två uttag som standard och enheten är även anpassad för avisning. Lämplig för flygplan med breda kroppar och upp till 500 sittplatser. Värmaren kan endast drivas med diesel. 13 tums pneumatiska, förstärkta däck. Luckorna stöds av gasflaskor. Chassi, ram, värmeväxlare, bränsletank, tak och luckor är…

Kontakta oss

Vi är alltid här för att hjälpa dig! Oavsett om du har en fråga om våra produkter eller tjänster, behöver hjälp med en beställning eller bara vill säga hej.

+468 - 584 700 21

Spamskyddad