B90

Världens första batteridrivna flygplansvärmare. Värmaren, även kallad B90, har en batteritid på cirka 12 timmar och en värmeeffekt på 90 kW. Lämplig för flygplan med 300 platser
Chassi av galvaniserat stål. Topplock av belagd plåt med gasfjädrar för enkel öppning och åtkomst till de inre delarna. 254 mm/10-tums pneumatiskt förstärkta högtrycksdäck, 6,2 bar, med bakaxelfjädring. Bogseringsanordning baserad på standard 50 mm koppling med parkeringsbroms. Heat exchanger and fuel tank made of stainless steel. Large integrated hose compartment for the standard Ø203 / 8 inch, 7,5m / 25 feet long PVC coated, high temperature hose with associated very resistant PCA connector. Patenterad PCA-anslutning till kabinen, tillverkad av nylon med neoprentätning, anslutningen är UV-beständig och resistent mot kemikalier och bränsle LED-lampa på taket som visar driftsstatus.
Värmeeffekt
90 kW /
300 000 BTU
Temperatur
10°C – 90°C /
50°F – 194°F
Fläkttryck
3,5 kPa /
0,51 PSI
Fläktflöde
3 800 m³/h /
2 337 CFM
Tekniska data
Patenterad fläkt med eldriven motor på 2,5 kW (Boost-funktion). Batteripaket 48V/500 Ah.
Normal drifttid på 12 timmar på en laddning
Intern laddare med CEE 16A/400V-anslutning
Full laddningstid cirka 2,5 timmar.
Brännare Bentone BF1 RME 90kW / 300 000 BTU med ECO 2018-design som drivs med HVO100.
Tre fläkthastigheter plus boostfunktion Maxflöde 3800 m3/h. Max pressure 3.5 kPa.
Three heating modes: +10°C to +90°C (factory setting 30, 45, 60°C, other settings upon order).
Ventilation mode available (no heat).
Alternativ
Dragöglaanordning.
GPS-positioneringssystem
Slang längre än standard 7,5 meter
Varningsljus / Takljus
Kunddefinierade färger och logotyper
Reservdelssats
Den kan även monteras på lastbil, släp etc
Mått
Längd 4040 mm
Bredd 1500 mm
Höjd 1540 mm
Vikt 990 kg tom tank)
Bränsletank 95 liter
Certifikat och patent
Innehar patent
PCT/SE2015/051055
